טכנולוגיה וחדשנות באורתודונטיה

עולם רפואת השיניים בכלל, ותחום האורתודונטיה בפרט, עובר שינויים רבים בשנים האחרות. טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות מאפשרות כיום לרופאי השיניים להציע טיפולים מותאמים אישית באיכות גבוהה יותר בהשוואה לשיטות הטיפול הקודמות. בתחום האורתודונטיה מיישמים כיום טכנולוגיות עתירות ידע כדי להעניק למטופלים שיניים ישרות ובריאות וחיוך מושלם כמו של כוכבי הקולנוע והדוגמניות. 

גם בתחומי היגיינת הפה והלבנת השיניים החלו רופאי השיניים להיעזר במכשור טכנולוגי חדשני על מנת להציע למטופלים שיטות איכותיות יותר וטיפולים מותאמים אישית כדי לאפשר להם להשיג את החיוך המושלם.

טיפול מותאם אישית 

ד"ר נמרוד דיקשטיין – רופא שיניים מומחה לאורתודונטיה, מסביר לנו שאחת הסיבות לפיתוח טכנולוגיות חדשניות ולפיתוח שיטות אלטרנטיביות לטיפולים אסתטיים כמו הסמכים המתכתיים המסורתיים נובעת בשל העלייה המשמעותית במודעות לטיפולי יישור שיניים המיועדים למבוגרים. 

אם בעבר הלא רחוק רוב המטופלים שהגיעו לטיפולי אורתודונטיה היו בעיקר ילדים ובני נוער, כיום מבוגרים רבים בכל הגילים, גם בני גיל הזהב, מגיעים למרפאה כדי להגשים חלום ולקבל טיפול מיטבי בדרך להשגת החיוך אותו הם תמיד רצו.

אלטרנטיבות אסתטיות ליישור שיניים באמצעות סמכים

הידע הרב שנצבר בתחום האורתודונטיה הביא לפיתוח טכנולוגי חדשני לטיפולי יישור שיניים לילדים, לבני נוער ולמבוגרים. שיטות הטיפול הקלאסיות והקודמות מבוססות על סמכים מתכתיים, רסן ושיטות נוספות – השיטה החדשנית והמומלצת ביותר כיום על ידי מומחים בתחום האורתודונטיה היא ללא ספק שיטת האינויזליין (Invisalign).

יישור שיניים בשיטת הקשתיות השקופות (אינויזליין) מתאים בעיקר לבני נוער ולמבוגרים המחפשים פתרון אסתטי המאפשר להם ליישר את השיניים בלי להיתפס עם גשר בגילם. טכניקת האינויזליין הגיעה אלינו מארצות הברית, השיטה פותחה בין השנים 1998-1997. בשיטה המתקדמת המטופל עובר הדמיה תלת מימדית בעזרת סורק חדשני (iTero Element scanner) ובאמצעות תוכנה של החברה האמריקאית האורתודנט מכין תוכנית טיפולים מותאמת אישית.

הקשתיות השקופות מיוצרות במעבדה מיוחדת בחו"ל, אחת לשבועיים המטופל מחליף קשתית שקופה, הוא יכול לחייך, לצחוק ולדבר ללא הפרעה ובלי שאחרים יבחינו בגשר. ניתן להסיר את הקשתית בזמן האוכל וצחצוח השיניים, וברוב המקרים משך הטיפול קצר יותר. 

בנוסף, לאחרונה החלו להציע במרפאות המתקדמות ליישור שיניים סריקה בתלת מימד באמצעות סורק מתקדם והדפסת סד שקוף במרפאה. את הסד השקוף מייצרים במדפסת תלת מימדית חדשנית, זו טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת לכל המטופלים להשיג חיוך מושלם ואסתטי. 

חשוב להדגיש כי הצלחת הטיפול תלויה בשני גורמים עיקריים: 

  • ניסיון וידע של האורתודנט.
  • שיתוף פעולה מלא מצד המטופל.

טכנולוגיה וחדשנות בתחום ההיגיינה והלבנת השיניים

עקב המודעות הגוברת לטיפולי אורתודונטיה אסתטית, במרפאות השיניים המובילות משקיעים במכשור טכנולוגי חדשני כדי להציע למטופלים שיטות מתקדמות כגון הלבנת שיניים בלייזר, דיאגנוסטיקה מדויקת באמצעות סורק דיגיטלי, תוכנות מתקדמות לתכנון כמה טיפולים במקביל, תיאום ציפיות טוב יותר ואפשרות לקבל החלטות מקצועיות המבטיחות למטופל בסופו של ההליך את החיוך המושלם, בלי לסבול, תוך שימור השיניים הבריאות ובלי לעקור לשווא שיניים.

כיום, יש שתי שיטות יעילות ומתקדמות יותר להלבנת שיניים:

  • הלבנת שיניים בעזרת סדים – השוק מוצף כיום בשיטות להלבנת שיניים, לכן מטופלים המעוניינים להשיג גוון בהיר יותר, כל עוד הם לא זקוקים לפתרון קסם מהיר ומידי, יכולים לעבוד טיפול ביתי להלבנת שיניים על ידי סדים מסיליקון רפואי המותאמים לפה של המטופל. יש להתאזר במעט סבלנות עד השגת הגוון הרצוי, זו שיטה יעילה כל עוד עוברים את הלבנת השיניים במרפאה של מומחים ועל ידי חומרי הלבנה באיכות גבוהה הנמצאים בפיקוח של ה-FDA ומשרד הבריאות בישראל.
  • הלבנת שיניים בלייזר – מטופל המעוניין להשיג שיניים לבנות תוך טיפול אחד מוזמן לעבור הלבנת שיניים בלייזר. במרפאה יש מכשור חדשני, יש לעבור את הטיפול רק לאחד אבחון מקצועי של מצב השיניים על ידי רופא מוסמך שעבר הכשרה מקצועית, זהו טיפול אפקטיבי המאפשר ברוב המקרים להשיג עד 10 דרגות הבהרה מהגוון בתחילת הטיפול. 

לסיכום, טכנולוגיה וחדשנות בתחום האורתודונטיה וטיפולי האסתטיקה מאפשרים לכם לעבור טיפול מותאם אישית, בזמן הקצר ביותר, ולהשיג את החיוך המושלם שתמיד חלמתם עליו. 

הכתבה באדיבות ד"ר נמרוד דיקשטיין – מומחה לאורתודונטיה מתקדמת, המציע במרפאת השיניים הממוקמת בהרצליה טיפולי אורתודונטיה אסתטית מתקדמים על ידי המכשור החדשני ובשיטות הטכנולוגיות החדישות ביותר על מנת להבטיח לכל המטופלים את החיוך המושלם. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​