יישור שיניים נסתר באמצעות קשתיות שקופות

טיפול בשיטת אינויזליין מתחיל בבבדיקה ואבחון מקצועי במרפאה של מומחה לאורתודונטיה, בפגישת הייעוץ הרופא בודק את מצב הפה והשיניים של המטופל ומבצע סדרת צילומים וכן סריקה דיגיטלית של פה המטופל -באמצעות סורק 3D של חברת Invisalign. האורתודונט בוחן את צילומי הפנים והשיניים ומציע למטופל חלופות טיפול שונות. כיום, השיטה הפופולרית והמתקדמת ביותר היא על ידי הקשתיות השקופות של אינויזליין – הינה גם הפתרון האסתטי המועדף כיוון שכמעט ולא ניתן לראות את הקשתיות השקופות בזמן שיחה, חיוך וצחוק.

תוכנית הטיפול מותאמת אישית ומאפשרת למטופלים להרגיש ביטחון רב, לחייך בפה מלא לכל אורך שלבי הטיפול, לצפות מראש את התוצאות הסופיות באמצעות הדמיה ממוחשבת בתלת מימד, ובהתאם למצב הפה והשיניים לרוב התהליך ליישור השיניים קצר יותר בהשוואה למשך הטיפולים בשיטות אחרות.

הקשתיות השקופות עשויות מפולימר רפואי באיכות גבוהה, הקשתיות מותאמות אישית לפרקי זמן מוגדרים מראש, בדרך כלל מרכיבים כל הקשתית כשבוע ולאחר מכן מחליפים לקשתית השקופה הבאה.

חשוב להדגיש שיישור שיניים בשיטת הקשתיות השקופות מתוכנן מראש על ידי תוכנה עתירת טכנולוגיה, אך נדרש ידע וניסיון רב גם של האורתודנט בקביעת עמדת השיניים הרצויה לכל מטופל. הקשתיות השקופות מיוצרות בדיוק בטכנולוגיה של הדפסה 3D, כך שכל קשתית מזיזה באופן הדרגתי ומדויק את השיניים, לכן זהו טיפול ממוקד ואפקטיבי מאוד, עובדה המסייעת לקיצור משך הטיפול– זהו יתרון חשוב במיוחד למבוגרים המעוניינים להשיג את החיוך המושלם בזמן הקצר ביותר.

מהם יתרונות הטיפול בשיטת Invisalign?

יישור שיניים בשיטת הקשתיות השקופות (Invisalign) הוא הטיפול האורתודנטי החדשני, המתקדם והאיכותי ביותר. אמנם, הטיפול לרוב יקר יותר בהשוואה לחלופות, אך הוא מאפשר למטופלים לדבר ללא הפרעה ובלי שאחרים יבחינו שהם עוברים טיפול ליישור שיניים. שיטת אינויזליין מבטיחה את היתרונות הבאים:

  • אין הגבלות על אכילה ושתייה כיוון שמסירים את הקשתית לפני האוכל.
  • לפני צחצוח שיניים מסירים את הקשתית, לכן קל לשמור על היגיינה מושלמת.
  • הקשתיות מפעילות כוחות מדודים על כל שן או קבוצת שיניים כדי לקצר את משך הטיפול.
  • בסיום הטיפול זוכים לחיוך המושלם ולתוצאות הטובות ביותר.
  • כמעט ולא ניתן להבחין בקשתיות השקופות לכן זו השיטה המתאימה והפופולרית ביותר בקרב מבוגרים.
  • שיטת אינויזליין מאפשרת לתקן גם ליקויי סגר קשים.
  • תכנון מדויק ואופטימלי, המטופל יכול לצפות בתוצאות הסופיות מראש באמצעות הדמיה תלת מימדית עוד בטרם החל הטיפול.
  • תדירות הביקורים במרפאה נמוכה בהרבה בהשוואה לטיפולים החלופיים, יש להגיע למרפאה אחת ל-6-8 שבועות.
  • ברוב המקרים אין צורך לעקור שיניים כדי לפנות מקום לשיניים המיושרות בלסת.

מידות השיניים נלקחות על ידי סורק אינטרה אוראלי, אין צורך בשיטות מיושנות למדידת השיניים כמו כף עם חומרים מטבע בתהליך לא נעים למטופל.
יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי שיתוף הפעולה של המטופל הינו קריטי להצלחת הטיפול , נדרשת הרכבה של הקשתיות למשך 20-22 שעות ביממה, המטופל נדרש להקפיד על הנחיות הרופא, משך הטיפול בין מספר חודשים לשנתיים, בהתאם למורכבות המקרה.
ד"ר דיקשטיין הינו מומחה לאורתודונטיה שהחל לטפל בשיטת אינויזליין כבר בשנת 2005 , ולאור התוצאות הקליניות והנסיון העשיר שצבר בשיטה זו – החל ד"ר נמרוד דיקשטיין לשמש משנת 2018 כמרצה קליני בינלאומי מטעם חברת Align technology האמריקאית, ועוסק בהדרכת רופאים בישראל ובעולם בעבודה בשיטת Invisalign . מרפאתו של ד"ר דיקשטיין נמצאת בהרצליה.

שיטת אינויזליין ליישור שיניים "בלתי נראה" פותחה בשנת 1997 בארצות הברית. מאז, השיטה חוללה מהפכה של ממש בתחום האורתודונטיה בישראל ובכל העולם. באמצעות טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת המבוססת בין היתר על הדמיה תלת מימדית, סריקת ומדידת שיניים מדויקת והרכבת קשתיות שקופות המיוצרות מפולימר רפואי – אפשר להשיג את החיוך המושלם ולהגשים חלום.

ד"ר נמרוד דיקשטיין – מומחה לאורתודונטיה בטכנולוגיה מתקדמת ומרצה מטעם חברת Invisalign, מסביר לנו שיישור שיניים בשיטת אינויזליין מתאימה בעיקר לבני נוער ומבוגרים. לדבריו: "זו שיטה מהפכנית וחדשנית בתחום האורתודונטיה, באמצעותה המטופל זוכה לחיוך אסתטי מושלם, בזמן קצר יותר ובהתאמה אישית, בלי שאחרים יוכלו להבחין בפלטות".

יישור שיניים בשיטת הקשתיות השקופות (Aligners)

יישור שיניים בשיטת אינויזליין מבוסס על הרכבת קשתיות שקופות וכמעט בלתי נראות. זו הסיבה מדוע מבוגרים רבים מעדיפים לעבור יישור שיניים באמצעות הקשתיות השקופות, עם זאת ישנם יתרונות רבים נוספים לשיטה החדשנית והמתקדמת יותר.

חשוב לציין כי בעשור האחרון המודעות לאסתטיקה הולכת וגוברת. מבוגרים שנמנעו עד כה מיישור שיניים יכולים כיום למצוא את הפתרון להשגת החיוך המושלם בעזרת הקשתיות השקופות. עם זאת, הצלחת הטיפול תלויה בשני פרמטרים עיקריים:

  • ניסיון וידע של הרופא המטפל.
  • שיתוף פעולה מלא של המטופל.

בשיטת אינויזליין המטופל מרכיב קשתית שקופה המותאמת לתוכנית הטיפולים האישית, אחת לשבועיים עליו להחליף קשתית, כל קשתית מפעילה לחצים מדודים על שיניים בודדות או קבוצת שיניים, בהתאם לתוכנית שנקבעה על ידי המומחה לאורתודונטיה ועל פי התוכנה המתקדמת.

כדאי לדעת שמשך הטיפול הצפוי נע בין מספר חודשים ועד כשנתיים, בהתאם למורכבות המקרה. בממוצע, הטיפול נמשך כשנה – זהו יתרון עצום עבור מתבגרים ומבוגרים, מאחר והם מעוניינים להשיג את החיוך המושלם בזמן הקצר ביותר. 

תהליך יישור שיניים בשיטת אינויזליין

יישור שיניים בשיטת Invisalign מתחיל בפגישת ייעוץ במרפאה של מומחה לאורתודונטיה. יש בישראל מספר מועט של מומחים ליישור שיניים בשיטת אינויזליין, אין להקל ראש בבחירת הרופא. בפגישת הייעוץ המטופל עובר אבחון ראשוני הכולל בדיקה כללית, מדידת שיניים באמצעות סורק (iTero Element scanner) של חברת Invisalign, ויצירת מודל ממוחשב בתלת מימד.

המטופל יכול לראות את תוצאות הטיפול מראש, זהו יתרון חשוב עבור רוב המטופלים המבוגרים, במיוחד אם הם סובלים מליקויי סגר וממקרה מורכב. תוכנית הטיפולים מותאמת אישית, האורתודנט מתכנן את הטיפול בעזרת תוכנה מתקדמת ועתירת טכנולוגיות חדשניות, אך גם הניסיון שלו נחוץ להצלחת הטיפול.

המדידות וההדמיות נשלחות לחברה בארצות הברית כדי לייצר את הקשתיות השקופות במעבדה מיוחדת ומתקדמת. כאמור, הקשתיות מיוצרות מפולימר רפואי בהתאמה מושלמת לשיניים ולתוכנית הטיפול. המטופל מרכיב את הקשתיות השקופות לפחות 22 שעות ביממה, הוא מסיר אותן רק בעת צחצוח שיניים ואכילה. אגב, האפשרות להסיר את הקשתיות מבטיחה היגיינה טובה ושמירה על שיניים בריאות, לעומת טיפולים חלופיים כגון סמכים העשויים לגרום לנזק לשיניים ולצורך לעבור טיפולים נוספים לאחר הסרתם.

אחת לשבועיים המטופל מחליף קשתית, עליו להגיע למרפאה פעם בחודש או חודש וחצי, על פי הנחיות הרופא. חשוב להקפיד על ניקוי הקשתיות ולבצע את ההנחיות של הרופא במלואן.

מהם היתרונות של יישור שיניים בשיטת אינויזליין?

  • טיפול ממוקד ואפקטיבי בכל שן או קבוצת שיניים.
  • פתרון אסתטי מושלם המתאים בעיקר לבני נוער ומבוגרים, כמעט ואי אפשר לראות את הקשתיות השקופות.
  • השיטה מתאימה גם למקרים מורכבים, אין צורך בהכנות מקדימות כמו עקירות.
  • שמירה טובה על היגיינת הפה והשיניים במהלך הטיפול.
  • אפשר לשלוף את הקשתית השקופה בכל רגע.
  • הקשתיות השקופות לא מפריעות בדיבור.
  • הסרת הקשתיות בזמן האוכל מאפשרת למטופל ליהנות מאכילה נוחה, אין מגבלות מבחינת תזונה ומאכלים.
  • לא סובלים משאריות אוכל הנתקעות בסמכים.
  • משך הטיפול קצר יותר בהשוואה לחלופות.
  • תיאום ציפיות מושלם מאחר ורואים הדמיה בתלת מימד של התוצאות הסופיות עוד לפני התחלת הטיפול.

ראוי לציין שיישור שיניים בשיטת אינויזליין מהווה פתרון מצוין גם במקרים מורכבים כמו שיניים עקומות ומסובבות, מרווחים בין השיניים, שיניים בולטות, ליקויי סגר וכיוצא בזה. אין צורך לסבול מסמכים מתכתיים העלולים לגרום לפציעות בחניכיים ולזיהומים, וגם חוסכים ביקורים במרפאה.

מרפאת השיניים של ד"ר נמרוד דיקשטיין – מומחה לאורתודונטיה בטכנולוגיה מתקדמת, ממוקמת בהרצליה. ד"ר דיקשטיין הוא מומחה בעל שם עולמי ומרצה מטעם חברת אינויזליין, הוא חבר בארגונים ובאיגודים מקצועיים בארץ ובעולם וברשותו ידע רב וניסיון עשיר בתחום האורתודונטיה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​